Tanpamu Ku Sepi

Wednesday, March 15, 2006

SERIAU jugak baca N3 blog K.Rina pasal kunci rumahnya dicilok orang. Harap2 takde perkara2 yg tak diingini berlaku...insyallah. Mmg rumah den pun telah set kunci pintu blakang (kunci wooden door, kunci grill & kunci mangga grill) diletakkan berdekatan dgn pintu belakang tersebut. Tingkat paling dekat mmg sgt dekat - tingkap NAKO. Selalu jugak check coz sometime my wife terlupa nak ketatkan lock kunci tingkap NAKO tersebut.

Sebelum ni den sekeluarga duk menyewa kat Tmn Alamanda, Senawang. Mmg majority Melayu ler Taman nie. Rumah teres 2 tingkat, sebelah rumah tuh mmg kosong (takda penyewa) since den masuk rumah tuh 2 tahun lepas. Rumah sebelah lagi tuh sejak den menyewa dah 2 kali org pindah. Peristiwa paling sadis bila one day bila balik rumah key chain yg mengandungi the whole key for the house bila balik rumah baik jer parking dekat key holes grill pintu utama depan. Peh...masa tuh cuak gilos... Bukak2 pintu tgk TV, set Hi-Fi, sofa still in-tact.. lega laa jugak... Betapa punya nyanyok daaa... Den rasa maybe sbb tempat tuh kejiranan yg selamat plus grill pintu utama tuh diselindungi dgn penyidai baju (moveable) yg diletakkan kat depan pintu tuh.... Alhamdulillah tak jadi apa2.

Peristiwa paling ngeri sepanjang den menyewa kat tmn tuh ialah pada satu mlm. Biasa laa lepas dinner duk luar rumah sambil membuat pencemaran udara (smoking London lah tuh). Gate dah kunci pun dgn tetiba ada one budak lelaki melayu around 18 ~ 20 years old berlari, panjat pagar rumah den & menuju towards den.

Budak Tu : "Bang...tolong saya bang....ada org nak suruh saya buat S*X dgn saya"

Pastinya budak ni maksudkan budak ataupun org lelaki lain yg suruh dia buat kerja terkutuk tuh... Kalau perempuan sure dia tak melarikan diri cam dikejar SINGO yea tak..he..he..he...

Mmg ler den TERPERANJAT...dah ler den hanya berseluar pendek jer masa tuh....Buah2 KUNGFU, SILAT, SILAMBAM sudah ku STAND-BYkan, mana tahu budak tuh berniat jahat ker. Tapi bila den dah interview dia sesikit...dia pun dah cool down. Akhirnya bila dia rasa 'line dah clear' dia pun blah dgn cara yg sama dia menceroboh tadi (panjat pintu pagar).

Apalah nak jadi dgn remaja KITA skg nie......

7 Comments:

  • At 4:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hamboi2 TS, make-up umah baru nie bertambah Anggun dan Vouge lagi ya.

    Kak CN lom ada pengalaman sebegitu lagi dan harap2 jgn lah ianya terjadi pada kita semua...AMIN...

    Tapi pengalaman terkunci dlm umah sendiri dan terpaksa menggergaji kunci kerap juga berlaku dan tertinggal kunci umah dipejabat sering kali terjadi dan sampai hari nie tak serik2 dan tak ingat nak tinggal ser set kunci pada jiran terdekat.

     
  • At 4:57 PM, Blogger CmaNis said…

    He...he.....kisah kunci aaaa....hang masih lagi ker jadi pemborong kunci SOLIX tu...ahaks....
    Klakaulah gambo owg yang bersilat tu. Sure hang pun camtu gak.he..he....
    Kak CN....kunci tertinggal dalam rumah tak pernahlah tapi kunci tertinggal dalam kereta adalah. Sebab saya suka letak kunci rumah dalam kereta. Waktu tu adik nak pinjam kereta.....terlupa langsung dengan kunci2 dia bawak pergi. Sib baik dia tak jalan jauh....jenuh jugaklah dia terpaksa patah balik...he..he.....sian dier.

     
  • At 11:11 AM, Blogger NBK466 said…

    Takdelah kak CN....ari tuh ada org sound cat 'rumah' saya kurang ceria... so upah vendor suruh re-paint.
    Tapi gergaji kunci tuh HEBAT juga.
    Kak Rina...itulah jurus Burung Terpang Dipipihkan Lada..ha..ha..ha..
    NBB...budak tuh agaknya keturunan SPIDERMAN kot...

     
  • At 3:27 PM, Blogger aNIe said…

    Aperlah punya budak tu..masuk ikut panjat pagar...balik pun panjat pagar...ade cakap tima kasih tak sebab tumpang berlindung kat situ....??

     
  • At 5:20 PM, Blogger edrina said…

    Aku masa lom kahwin duduk dgn cousin aku. 1 hari aku plan nak g tido umah member..so member antarlah aku balik rumah malam tu amik baju & segala keperluan bermalam. Bila mau kuar aku terus je grab kunci atas TV.. Cousin masatu tgh tgk TV..Aku lock seme pintu dan blah. Esoknya tgh sedap2 tido...hp aku bunyi rupanya cousin aku call..
    cousin: kak Ed amik kunci kat atas TV ker?
    aku: ha ah, naper??
    cousin: laa tu kunci kitalah...so kita dah terkunci dari dalam laa ni..camna nak pergi kerja...
    aku: alamak....nanti lepas siap kita hantar kesana..
    cesss tak pepasal pagi tu dua2 half day..serik lepas tu..Tulah silapnya bila keychain pun sama design....hahahahaha

     
  • At 1:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    I think, that you are mistaken. Write to me in PM, we will discuss.

     
  • At 2:26 PM, Blogger Unknown said…

Post a Comment

<< Home